הראיון של לפיד בקבוצת הוואצאפ החרדית: "אין לי בעיה עם לימוד תורה"

    ארי וידר ובעריש פילמר 9 Comment on הראיון של לפיד בקבוצת הוואצאפ החרדית: "אין לי בעיה עם לימוד תורה"
    17:03
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on הפתעה בפוניבז': מונה ר"מ חדש וצעיר משושלת מיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד כבר הכריז לא אחת שהוא מכוון לראשות הממשלה כבר בבחירות הבאות. ככל הנראה בשל ההבנה שבלעדי המפלגות החרדיות יקשה עליו להקים ממשלה הרי שבחודשים האחרונים מנסה לפיד בכל כוחו לפנות לציבור החרדי.

    כחלק מניסיונות אלו התארח היום (שני) יאיר לפיד בקבוצת הוואצאפ 'מרכז התקשורת' שם ענה לשאלות, אולם אם מישהו ציפה לשמוע אמירות חדשות לפני יום כיפור, מסתבר שמעבר מספר מחמאות, לא היה לפיד מוכן להתחייב ליותר.

    הוא הגן על החלטותיו שפגעו בציבור החרדי, ולא גילה סימן שהוא עומד לשנות מדרכיו אלו.

    כשנשאל על הקיצוץ בקצבאות הילדים שפגעו במשפחות רבות הוא השיב: "השינוי בקצבאות הילדים אינו עניין של חרדים וחילונים בעיני. חשבתי ועודי חושב שקצבאות יחדים הן כלי גרוע לסיוע ילדים כי הכסף הולך להורים במקום ישירות לילדים וכי הקצבאות לא מבדילות בין עניים לעשירים. עדיף להשקיע אותו כסף בילדים ישירות ובשכבות החלשות".

    כשנשאל על מידת התעניינותו בכלי התקשורת החרדים השיב לפיד: "אני קורא מדי פעם את האתרים והעיתונים החרדים והאמת שלא פעם לקחתי ללב את הסגנון שבו כתבו עלי סתם כי זה פוגע מאוד ברמה האישית שיהודים כותבים כך על יהודים". על עניין הכתבה ששודרה באולפן שישי זמן קצר לפני שהכריז על כניסתו לפוליטיקה השיב יאיר לפיד: "באותה תקופה בכלל לא הייתי עורך המהדורה, רק המגיש, וגיליתי שיש כתבה כזו רק באותו ערב כשבאתי לשידור. קל לבדוק את זה".

    גם על חוק הגיוס שכלל סנקציות פליליות הגן לפיד ולא הסכים לשנות מעמדתו: "אני לא חושב היום ולא חשבתי אז שחוק הגיוס הוא אנטי חרדי אלא להיפך, שהוא מאפשר חיים משותפים. איני יכול לחזור בי ממה שמייחסים לי בטעות. השקפת עולמי היא שחיים משותפים מחייבים חובות וזכויות זהים. מה שצריך (כולל אותי) הוא לאמץ לעצמנו דרך אחרת לדבר אחד עם השני ולהכיר אחד את השני".

    העצם שהסכים לפיד לזרוק למשתתפים החרדים הייתה, תחזיקו חזק, הכרתו בערך לימוד התורה. "אין לי בעיה עם לימוד תורה. בעיני זה ערך גדול בעם ישראל" כתב.

    וגם בעניין גיוס החרדים לצה"ל בטוח לפיד שהמהפכה תבוא "אני חושב שיש פה תהליך. הוא ארוך, לעתים מיוסר, אבל הוא הכרחי לחיים המשותפים. שאל אותי עוד עשר שנים אם הוא הצליח או לא. מה שכן, הגיע הזמן שהציבור החרדי יידע דבר חשוב: אין דבר כזה סנקציות פליליות".

    לפיד גם התייחס להיעדרותו מטקס מכירת החמץ אצל הרבנים הראשיים ואמר: "אתה יודע כמה פעמים הצטלמתי מאז עם כיפה? האמת שעד שלא פרצה המהומה לא הייתי מודע לזה שמדובר במסורת. אתם רוצים לקבוע לפסח הקרוב?".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      יותר נכון טיפשים!! אלא שנותנים לו במה. כולם צריכים להיות ליצמנים… לא מדברים איתו נקודה.

    2. 3

      הוא סיים עם הציבור החרדי, מאוחר מדי עכשיו, שום דבר כבר לא יעזור.

    3. 2

      כל דבריו גיבובי שטויות. לפיד אדם סאדיסט חסר מצפון, וגרוע מכל: אנטישמי ועוכר ישראל.
      מעורר גיחוך ש"נפגע" ממה שכותבים עליו החרדים, כשמאידך לא "נפגע" ממה שעולל לחרדים, ורדף אותם עד חורמה. (וגם היום רודף אותם תוך העמדת פני אוהב…)